ODTÜ MEMS MERKEZİ GENEL HİZMET ALIM KOŞULLARI

İşbu Genel Hizmet Alım Koşulları dokümanı, 6550 sayılı Kanun çerçevesinde kurulmuş bir kamu tüzel kişisi olan ODTÜ MEMS Merkezi (bundan sonra “MERKEZ” olarak anılacaktır) ile, Teklif Talep Formu’nu kullanarak Merkez’den hizmet talebinde bulunan tüm kişi, kurum ve kuruluşlar (bundan sonra “MÜŞTERİ” olarak anılacaktır) arasındaki ilişkinin yasal dayanağını oluşturmakta olup, bu ilişkiden doğacak hak ve yükümlülükleri düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır. İşbu Genel Hizmet Alım Koşulları kapsamında MERKEZ ve MÜŞTERİ, birlikte Taraflar olarak anılacaktır.

Teklif Talep Formu’nu kullanarak Merkez’den hizmet talebinde bulunan MÜŞTERİ, alacağı hizmetin işbu Genel Hizmet Alım Koşulları’nda yer alan hükümlere tabi olduğunu kabul eder. İşbu Genel Hizmet Alım Koşulları’na aykırı MÜŞTERİ tarafından iletilen herhangi bir talep, MERKEZ’in yazılı onayı olmaksızın hükümsüz niteliği taşıyacaktır. MÜŞTERİ’nin işbu Genel Hizmet Alım Koşuları’nda ifade edilen politika ve yükümlülükler doğrultusunda talep ettiği tüm hizmetler “Hizmet” veya “Hizmet Alımı” olarak anılacaktır; ancak MÜŞTERİ’nin MERKEZ altyapısını MERKEZ’in altyapı kullanım politikaları doğrultusunda kendisinin kullanmaya erişim hakkı bulunduğu durumlar özel olarak “Dış Kullanım” olarak anılacaktır.

 

1. TALEP VE TEKLİFLENDİRME SÜRECİ

1.1.    MÜŞTERİ hizmet alımı taleplerinin MERKEZ tarafından değerlendirmeye alınması için, MÜŞTERİ’nin talebini MERKEZ’in internet sitesinde (“Hizmetlerimiz” sekmesi altında) yer alan Teklif Talep Formu’nu eksiksiz ve yeterli detay seviyede doldurması ve MERKEZ’e iletmesi gerekmektedir. MÜŞTERİ, eksik ve/veya yetersiz doldurduğu formları kullanarak veya Teklif Talep Formu kullanılmadan sözlü veya yazılı kanallar aracılığıyla MERKEZ’e iletmiş olduğu hiçbir talebin değerlendirmeye alınmak zorunda olmadığını kabul eder. İşbu metne uygun iletilmemiş taleplerin değerlendirilmeye alınmamasından kaynaklanacak herhangi bir zarardan MERKEZ sorumlu tutulamaz.

1.2.    Teklif talebini işbu metin ile belirtilen usule uygun olarak MERKEZ’e ileten MÜŞTERİ’nin talebi, MERKEZ tarafından değerlendirmeye alınacaktır ve talebin MERKEZ tarafından değerlendirilip, yapılan değerlendirmenin sonucunda talebin uygun görülüp görülmediği MERKEZ tarafından MÜŞTERİ’ye bildirilecektir. Talebin tamamının veya bir kısmının MERKEZ tarafından gerçekleştirilebileceğinin değerlendirildiği durumlarda MÜŞTERİ’ye teklif verilebilecektir.

1.2.1.      MERKEZ tarafından teklif talebinin uygun görülmesi durumunda MERKEZ tarafından MÜŞTERİ’ye makul bir süre içerisinde fiyat teklifi sunulacaktır.

1.2.2.      MERKEZ altyapısı ve kaynaklarının MÜŞTERİ talebinin bir kısmını karşılamaya uygun ve yeterli olduğuna karar verildiği durumlarda MERKEZ kaynakları kullanılarak gerçekleştirilemeyen kalem(ler) için dışarıdan hizmet alımı alternatifleri değerlendirilebilecektir.

  • Alternatif yöntemlerin mevcut olduğu değerlendirilirse, MÜŞTERİ konu ile ilgili bilgilendirilecek ve MERKEZ tarafından hazırlanan teklif, ilgili kalem(ler) için “Dışarıdan Hizmet Alımı” kalemini içerir şekilde düzenlenerek MÜŞTERİ’ye iletilecektir.
  • Hizmet alımı alternatifinin mevut olmadığı durumlarda, talep edilen işin doğasına uygun ise, MERKEZ altyapısının ve kaynaklarının karşılamaya uygun ve yeterli olduğu kalemler üzerinden teklif verilebilecektir.

1.3.  Fiyat teklifi ile MÜŞTERİ’ye dönüş yapıldığı durumlarda, teklif geçerlilik süresi (MERKEZ tarafından aksi yazılı olarak belirtilmedikçe) 30 (otuz) gün olarak kabul edilecektir. MÜŞTERİ, 30 (otuz) gün geçtikten sonra ilgili hizmet talebi için yeniden teklif almak zorunda olduğunu kabul eder. MÜŞTERİ tarafından Teklif Talep Formu kullanılarak MERKEZ’e iletilen talepten hizmet kalemlerinin çıkarılacağı veya ekleneceği durumlarda MÜŞTERİ, MERKEZ’i bilgilendirmekle yükümlüdür; yapılan bilgilendirme üzerine talepte yapılan değişiklikler ve eklenen hizmet kalemleri MERKEZ tarafından ayrıca değerlendirilerek, MERKEZ tarafından gerekli görülmesi durumunda teklifin yenilenmesi gereklidir.

1.4.  MERKEZ tarafından teklifi sunulan ve MÜŞTERİ tarafından onaylanan herhangi bir hizmet alımı, MERKEZ ve MÜŞTERİ’nin karşılıklı mutabakatıyla iptal edilebilir. MERKEZ mutabakata kadar gerçekleştirdiği hizmetin bedelini alır. Ancak bir nedenden dolayı MERKEZ teklife konu hizmeti gerçekleştirilemeyecek olursa söz konusu durumu MÜŞTERİ’ye önceden bildirmek koşuluyla tek taraflı olarak iptal edebilir.

 

2. HİZMETİN İFASI

2.1.  MÜŞTERİ talebi ile ilgili Hizmet Alımı faaliyetleri, MERKEZ tarafından teklifin iletilmesi ve teklifin MÜŞTERİ tarafından tam ve olduğu gibi onaylanmasının MÜŞTERİ tarafından yazılı beyanı (e-posta ile) sonrasında başlatılır.

2.2.  Teklife konu hizmet tamamlanıp fatura kesileceği zaman “ODTÜ MEMS Merkezi Fiyat Tarifesi”nde herhangi bir değişiklik olması halinde  fatura, yeni tarifede yer alan bedeller üzerinden kesilecektir.

2.3.  MÜŞTERİ, talebi ile bağlantılı faaliyetler ile ilgili olarak, hizmet alımı tamamlanıncaya kadar, MERKEZ tarafından bildirilen temas noktası ile iletişim kurarak hizmet kodu almaktan ve hizmet ile bağlantılı faaliyetlerin takibini yapmaktan sorumludur.

2.4.  MÜŞTERİ, hizmet alımı süresince (varsa) MERKEZ tesislerinde bulunmasını talep ettiği kullanıcıya yönelik bilgileri ve personelin hizmet kapsamındaki görev tanımını, hizmet ile ilgili faaliyetler başlamadan en az 1 (bir) iş günü öncesinde MERKEZ’e yazılı olarak bildirmek ile yükümlüdür. Bildirimi takiben, ilgili kişinin MERKEZ’e ait tesislere giriş yapabilmesi ve MERKEZ’de faaliyetlerine başlayabilmesi için MERKEZ tarafından yazılı ön onay verilmesi şarttır. MÜŞTERİ adına hareket eden tüm kişilerin MERKEZ politika ve iç düzenlemelerine ve ayrıca MERKEZ’in bulunduğu Teknoloji Geliştirme Bölgesi kurallarına uygun şekilde davranması gerekmektedir. Aksi takdirde MERKEZ’e yöneltebilecek tüm talep, şikayet, zarar ve ziyana karşı doğrudan MÜŞTERİ sorumludur.

2.5.  MÜŞTERİ, hizmet kapsamında MERKEZ’e ilettiği hammadde, sarf malzeme ve numunelerin insan ve çevre sağlığına her türlü zararlı etkilerini ve hizmet kalitesini olumsuz yönde etkileyebilecek hususları hizmet başlamadan önce MERKEZ’e beyan ettiğini, işbu beyanlarının tam ve eksiksiz olmaması durumunda oluşacak zarar ve ziyandan MERKEZ’e karşı sorumlu olduğunu taahhüt eder.

2.6.  Hizmetin ifası için MÜŞTERİ tarafından verilmesi gereken ekipman ve malzemelerin elde edilmesi ve MERKEZ’e tam ve eksiksiz bir şekilde ve zamanında iletilmesi, gerekli görülmesi durumunda tanımlayıcı kodlar ile isimlendirilmesi faaliyetlerinden MÜŞTERİ sorumludur; MÜŞTERİ’nin anılan ekipman ve malzemelerinde MERKEZ’in kusuru olmaksızın meydana gelebilecek hasarlardan MERKEZ sorumlu tutulamaz.

2.7.  MÜŞTERİ, talep ettiği hizmet kalemleri ile ilgili olarak, kullanılmasını/uygulanmasını istediği özel malzeme/yöntemin bulunduğu durumları (varsa) talebin MERKEZ’e iletilmesi sırasında MERKEZ’e bildirilmelidir. Aksi takdirde hizmet kalemleri ile ilgili olarak MERKEZ’in kendi standart yöntemleri uygulanacaktır. MERKEZ, MÜŞTERİ tarafından iletilen bu özel malzeme/yöntemlerin uygulanabilirliğini değerlendirecek; uygun olması durumunda MÜŞTERİ talebi doğrultusunda teklif iletecektir. Uygun olmadığı değerlendirildiği durumlarda ise MERKEZ, kendi standart yöntemleri doğrultusunda teklif iletecektir.

2.8.  Teklif verilmesi sürecinde, hizmet ile bağlantılı olarak beyan edilen süre, tahmini süre niteliğindedir. MERKEZ personelinin gerçekleştirdiği hizmet kalemlerinin mümkün olduğunca belirtilen sürelerde yapılmasına çalışılacaktır ancak zorunlu sebepler dolayısıyla yaşanan süre aşımlarında MERKEZ sorumlu tutulamaz.

2.9.  Hizmetin ifası sonucunda MERKEZ tarafından elde edilen, bunlarla sınırlı olmamak üzere numune, prototip, ürün rapor, sonuç, bulgu dahil her türlü çıktı (“Çıktı”) MÜŞTERİ’nin iş bitimi ile ilgili bilgilendirilmesinden itibaren 20 (yirmi) iş günü süresince MERKEZ’de MÜŞTERİ’ye teslimine hazır şekilde muhafaza edilir. Teslim ile birlikte Çıktılara ilişkin eksiklik, hasar vb. her türlü sorumluluk MÜŞTERİ’ye geçer. MÜŞTERİ tarafından geçerli bir neden bildirilmediği durumda, 20 iş günü içerisinde MÜŞTERİ tarafından teslim alınmayan Çıktılar atık statüsünde işlem görür. MÜŞTERİ tarafından geçerli bir neden bildirilmesi sebebiyle Çıktıların bu süreden sonra saklanmaya devam etmesi esnasında Çıktılarda oluşabilecek hasarlardan MERKEZ sorumluluk kabul etmez. Tarafların MERKEZ tarafından Çıktıların MÜŞTERİ’ye elektronik posta iletilmesine karar verdiği durumlarda teslim MERKEZ tarafından Çıktıların elektronik posta ile gönderildiği anda gerçekleşmiş olacaktır.

2.10. MÜŞTERİ, hizmet çıktılarını kullanarak bilimsel bir yayın çıkarılmasını değerlendirildiği durumlarda MERKEZ’i söz konusu yayın ile ilgili bilgilendirmek ile yükümlüdür. Yayında MERKEZ’in bulunmaması talebi MERKEZ tarafından beyan edildiği durumlar hariç olmak üzere; MÜŞTERİ, hizmetlerin gerçekleştirildiği yerin ODTÜ MEMS MERKEZİ olduğunu yayında belirtmek ile yükümlüdür. MÜŞTERİ ilgili yayın yapılmadan önce MERKEZ’e yayınlanacak materyalin bir kopyasını iletecektir. MÜŞTERİ’nin işbu maddeyi ihlal etmesi halinde MERKEZ, MÜŞTERİ'ye yazılı bir ihtar gönderir ve maddeye uyum sağlaması için belirli bir süre tanır.  MÜŞTERİ'nin ihlali gidermemesi halinde, MÜŞTERİ’nin (varsa) MERKEZ ile yürütmekte olduğu diğer hizmetleri ihlal giderilene kadar MERKEZ tarafından askıya alınabilir. İhlalin giderilmediği durumlarda, MÜŞTERİ MERKEZ’in ihlal nedeniyle uğramış olduğu zararı tazminle yükümlüdür.

2.11.     Dış Kullanımın söz konusu olduğu durumlarda;

2.11.1. MÜŞTERİ, MERKEZ’in temiz alan altyapısında görevli olmasını talep ettiği personeli ile ilgili Madde 2.3’te verilen bilgilere ek olarak, ilgili personelin temiz alan kullanım yetkinliği ve kullanma talebinde bulunduğu cihaz konusundaki yetkinliğini ifade eder sertifika vb. nitelikteki kayıtlarını MERKEZ’e iletmek ile yükümlüdür. İlgili MÜŞTERİ personelinin yetkinlik kaydının bulunmaması durumunda MERKEZ temiz alan altyapısında görevlendirilmesi talep edilen personel için Temiz Alan Giriş Eğitimi alınması gerekmektedir. Temiz Alan Giriş Eğitimi, MÜŞTERİ’ye ayrıca faturalandırılacaktır.

2.11.2. Madde 2.10.1’de belirtilen yetkinlik kayıtlarının iletilmiş olması, MERKEZ’e ilgili personelin altyapıyı kullanmasına izin verme yükümlülüğünü getirmemektedir. MERKEZ, gerekli gördüğü durumlarda ilgili personel ile ilgili olarak eğitimin yenilenmesi ve/veya sınav talep etme veya personelin MERKEZ temiz alan altyapısına erişimini reddetme haklarının tümünü haizdir, MÜŞTERİ bu konularda MERKEZ’in nihai kararına uyacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

2.11.3. Dış kullanıcılar MERKEZ’den Temizalan Giriş Eğitimi, cihaz eğitimi ve check out talep ettiklerinde eğitim bedeli cihaza ve eğitimin kapsamına bağlı olarak Personel Saat Ücreti üzerinden faturalandırılacaktır.

2.11.4. Müşteri, hizmetin yerine getirilmesi sırasında kendisi veya personelinin gözlemci olarak girmesini antetli yazı ile MERKEZ'den talep edebilir. Temizalana (ya da test alanına) gözlemci olarak en fazla bir kişiye izin verilir. Gözlemci için temizalan (ya da test alanı) giriş ücretleri saatlik olarak hesaplanır ve hizmetin faturasına eklenir. Gözlemci giriş öncesinde İSG ile ilgili dokümanları imzalamakla yükümlüdür.

2.11.5. MERKEZ tarafından onaylanarak tesise girişine izin verilen MÜŞTERİ personeli, hizmet süresince MERKEZ’in çevre, güvenlik ve gizlilik dahil olmak üzere her türlü politikasına uyacağını; altyapının kaynaklarını hiçbir zarar vermeden kullanacağını ve bulduğu haliyle MERKEZ’e teslim edeceğini, İSG Kurallarına kabul, beyan ve taahhüt eder. Altyapı kaynaklarının MÜŞTERİ kaynaklı nedenlerle zarar görmesi durumunda MÜŞTERİ, MERKEZ’in maddi zararını karşılamak ile yükümlüdür.

2.11.6. Dış kullanıcılar mesai saatleri içerisinde (08:30-17:30) MERKEZ alt yapısını kullanabilir. Mesai saatleri dışında altyapının kullanımı MERKEZ Yönetimi’nin iznine tabidir.

2.11.7. MÜŞTERİ personelinin kendine, MERKEZ personeline veya üçüncü kişilere hizmet süresince zarar vermesi durumunda hukuki ve cezai sorumluluğu doğrudan MÜŞTERİ’ye aittir.

2.11.8. MÜŞTERİ’nin, MERKEZ’in rezervasyon takip sistemini kullanması gerekmektedir. Rezervasyon takip sisteminin uygulanacağı işlemler MERKEZ tarafından tek taraflı olarak değiştirilebilir. Böyle bir durumda MÜŞTERİ değişiklikler hakkında bilgilendirilir. Altyapı kullanımına yönelik MERKEZ’in yürüttüğü rezervasyon takip sistemi hakkında bilgi almak ve hizmet süresince rezervasyon takip sistemi gereklerini eksiksiz uygulamak MÜŞTERİ’nin sorumluluğundadır. MÜŞTERİ, rezervasyon oluşturmak istediği günden en az 3 (üç) iş günü önce rezervasyon talebine yönelik MERKEZ’in bildirdiği temas kişisini e-posta yoluyla bilgilendirmek ile yükümlüdür. En az 3 (üç) iş günü önce iletilmemiş rezervasyon talepleri, MERKEZ için sorumluluk oluşturmamaktadır. Hizmete konu işlemi ya da cihaz kullanımını gerçekleştirecek olan kişi kendisi rezervasyonu oluşturur.

2.11.9. MÜŞTERİ, rezervasyon oluşturduğu cihaz ve/veya sistemlerin kullanımı için, rezervasyon tarih ve saatinde MERKEZ’de ilgili cihaz ve/veya sistemi kullanmak üzere hazır bulunacağını kabul ve beyan eder. MÜŞTERİ, zorunlu sebepler dolayısıyla rezervasyon gerçekleştirdiği gün ve saatte ilgili cihaz ve/veya sistemi kullanamayacağı durumlarda MERKEZ’e en az 1 (bir) iş günü öncesinden haber vereceğini, aksi halde hizmet talebi ile ilgili hammadde ve sarf malzeme desteğinin MERKEZ tarafından sağlanmayacağını kabul eder. Benzer şekilde, rezervasyon oluştururken belirtilen sürelerin aşılması durumunda (MERKEZ personeli tarafından altyapı kaynaklı olduğu değerlendirilen aksaklıkların gözlemlendiği durumlar hariç) MÜŞTERİ, takip eden farklı bir rezervasyon yoksa, aşım süresi kadar cihaz kullanım bedelini; takip eden farklı bir rezervasyon var ise, aşma süresi boyunca cihaz ücretinin 2 katı ücret ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

3. ÖDEMELER

3.1.  Hizmetin faturalandırılması hizmetin kapsamına göre değişmektedir.

3.1.1.  Taraflarca Hizmetin ifası sonucunda elde edilen Çıktıların teslimi için belirli bir tarih veya süre kararlaştırılmadığı durumlarda (işin kapsamı net bir şekilde tanımlanmamışsa, ucu açıksa ve hizmetin tamamlanma süresi tahmin edilemiyorsa) Teklifin kabul edilmesi akabinde MÜŞTERİ tarafından verilecek Sipariş Onayı sonrasında MERKEZ tarafından hizmetin ifasına başlanmadan önce MÜŞTERİ önden ödeme yoluyla kota satın alır. Satın alınan kota aylık olarak takip edilir. Kota aşımı olduğunda aşılan miktar MÜŞTERİ’ye fatura edilir. Daha sonra MÜŞTERİ kullanıma devam etmek isterse ödeme yaparak tekrar kota satın alabilir.

3.1.2.  Taraflarca Hizmetin ifası sonucunda elde edilen Çıktıların teslimi için belirli bir tarih veya süre belirlendiyse, hizmeti kapsamı belirliyse sipariş onayı itibariyle hizmet sonrası bedel faturalandırılır.

3.2.  MERKEZ tarafından kesilen her bir faturanın 7 (yedi) işgünü içerisinde MERKEZ’e ödenmesi gerekir. Geciken ödemeler için MERKEZ, fiili ödeme tarihine kadar, hukuken kendisine tanınan diğer hak ve çözüm yollarına halel getirmeksizin, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası tarafından ilgili yıl için belirlenen yasal temerrüt faizini uygulama hakkına sahip olacaktır.

3.3.  Ödemeler, aksi MERKEZ tarafından belirtilmediği sürece, MERKEZ tarafından iletilen banka hesap numarasına gerçekleştirilecektir.

3.4.  Fatura bedeli hesaplanırken cihazın özelliğine bağlı olarak aşağıdakiler dikkate alınarak hesaba eklenecektir:

- Proses öncesi ön hazırlık işlemleri (vakuma alma-kırma, ısınma, kimyasal hazırlık, size-target değişim süreleri vb.)

- Proses sonrası işlemler (temizlik, vakuma alma-kırma, soğuma, size-target değişim süreleri vb.)

- Cihaz ve bağlı sistemlerin açık bırakılma süreleri.

3.5. Fatura dökümü detaylarının MÜŞTERİ’ ye verilmesi MERKEZ inisiyatifindedir.

 

4. GİZLİLİK

4.1.  MÜŞTERİ’nin, MERKEZ altyapısını kullanımı sırasında, kendi işi kaynaklı durumlar dışında, herhangi bir görsel ve işitsel kayıt alması kesinlikle yasaktır. Bu maddenin ihlalinden kaynaklanan zarar, ziyan ve sorumluluktan MÜŞTERİ MERKEZ’e karşı sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.2.  MERKEZ tarafından MÜŞTERİ’ye verilen veya MÜŞTERİ tarafından herhangi bir şekilde elde edilen ve aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere: MERKEZ’e ve MERKEZ yapısına ait bilgiler, müşterilere ait bilgiler, kapasite bilgileri, tasarım bilgileri, teknik bilgi ve planlar, ticari sırlar, fikirleri ve buluşları içeren her türlü yazılı bilgi, veri tabanı, bilgisayar programları ve bunların dokümanları, pazarlama planları, ürün planları, iş stratejileri, stratejik ittifaklar ve ortaklar, finansal bilgiler, mühendislik verileri, ürün ve servislere ait veriler, her türlü yöntem ve süreçler, personel bilgileri, şartnameler, tedarikçiler, her türlü teknik, idari, hukuki, mali raporlar Gizli Bilgi’dir. Ayrıca; sözlü, görsel, örnekler veya modeller ile açıklanan (yazılı olmayan) ve gizlilik derecesi olan bilgiler de bu madde kapsamında işlem görecektir.

4.3.  MÜŞTERİ i) Gizli Bilgileri sadece Hizmetlerin ifası amacıyla kullanmayı, ii) Gizli Bilgileri konuyla ilgili olmaları nedeniyle “bilmesi gereken” prensibine göre sadece kendi personeline, gizlilik sözleşmesi yapmak ve bu Genel Hizmet Alım Şartlarına uymalarını sağlamak şartıyla vermeyi (buna rağmen personelin herhangi bir ihlali, MÜŞTERİ’nin sorumluluğu altında olacaktır), iii) Gizli Bilgileri üçüncü şahıslara açıklamamayı, devretmemeyi veya başka bir şekilde sunmamayı, iv) Bu Genel Hizmet Alım Koşulları dokümanında belirlenen amaçların yerine getirilmesi için gerekli olan haller dışında Gizli Bilgileri tamamen veya kısmen herhangi bir şekilde kopyalamamayı veya çoğaltmamayı; eğer tamamen veya kısmen kopyalanmış veya çoğaltılmışsa, kopyalanmış veya çoğaltılmış nüshaların üzerinde orijinal metnin üzerinde bulunan kısıtlayıcı ibarenin aynı şekilde yer alacağını, kabul ve taahhüt eder.

4.4.  Eğer MERKEZ tarafından açıklanan Gizli Bilgilerin, MÜŞTERİ tarafından bir mahkeme kararı veya yasal bir idari karar sebebiyle açıklanması isteniyorsa MÜŞTERİ bu durumu derhal MERKEZ’e bildirecek ve MERKEZ’in talimatları doğrultusunda gerekli olan bilgilerle sınırlı olarak açıklama yapacaktır.

4.5.  MÜŞTERİ, Genel Hizmet Alım Koşulları kapsamındaki ve özellikle bu Genel Hizmet Alım Koşulları’na göre elde edilen Gizli Bilgilerin korunmasına ilişkin yükümlülüklerinden herhangi birini ihlali durumunda meydana gelebilecek her türlü zarar ve ziyanı karşılamakla yükümlü olacaktır. Ayrıca; bu bilgilerin açıklandığının veya kullanıldığının ortaya çıkması halinde MÜŞTERİ daha başka açıklama yapılmasını veya kullanımı önlemek için gayret sarf edecektir.

4.6.  MERKEZ’e ait Gizli Bilgiler ve bu Gizli Bilgiler ile ilgili tüm hakların (mülkiyet, fikri ve sınai mülkiyet hakları dahil) tamamı yalnızca MERKEZ’in mülkiyetinde kalacaktır. MÜŞTERİ, MERKEZ’in, söz konusu Gizli Bilgiler ile ilgili olarak kendisine herhangi bir hak, fikri ve/veya sınai mülkiyet hakkı, lisans veya başkaca bir yetki vermediğini kabul ederler.

4.7.  Hizmetin  burada belirtildiği üzere feshedildiği veya sona erdiği takdirde, MERKEZ’e ait olup da MÜŞTERİ’nin elinde bulunan Gizli Bilgilerin orijinalleri ve tüm kopyaları, ilgili sona erme veya fesih tarihini takip eden en geç 7 (yedi) işgünü içinde iade edilecektir.

4.8.  İşbu Sözleşme Madde 7 uyarınca feshedilmiş veya sona ermiş olsa dahi, MÜŞTERİ, MERKEZ’den teslim almış olduğu Gizli Bilgileri, herhangi bir süre sınırlaması olmaksızın koruma altında tutmayı kabul ve taahhüt eder.

 

5. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

5.1.  MÜŞTERİ, işbu Genel Hizmet Alım Şartları dokümanı kapsamında üstlendikleri yükümlülükleri yerine getirmek için 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (¨Kanun¨) ve sair mevzuat uyarınca veri sorumlusu sıfatını üstlendiği veri işleme faaliyetlerinde elde ettiği, işlediği, eriştiği veya erişme yetkisinin olduğu ve MERKEZ’e aktardığı Kişisel Verilere (“Kişisel Veriler”) ilişkin olarak;

5.1.1.     Kişisel Verileri, Kanun’da yer alan usul ve esaslara, ilgili düzenleyici işlemlere, ilgili mevzuatta yer verilen Kişisel Verilerin korunmasına dair hükümlere uygun olarak işlediğini ve MERKEZ’e aktardığını;

5.1.2.   İlgili kişilere karşı aydınlatma yükümlülüğü dâhil her türlü kanuni yükümlülüklerini uygun olarak yerine getirdiklerini ve getireceğini;

5.1.3.   MERKEZ’e aktarılacak Kişisel Verilerin özel nitelikli olması halinde, söz konusu Özel Nitelikli Kişisel Verileri Kanun’un 6. maddesi ve ilgili mevzuatta yer verilen hükümlere uygun olarak, Özel Nitelikli Kişisel Verilere özgü Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen veya belirlenecek yeterli güvenlik önlemlerini alacak ve yetkilendirmelere tabi şekilde MERKEZ’e aktaracağını;

5.1.4.   MERKEZ’e aktarılan Kişisel Verilerin sahibi ilgili kişilerin işleme ve aktarıma yönelik açık rızalarını geri çekmeleri ve/veya Kişisel Verilerin silinmesine yönelik taleplerini iletmeleri durumunda, MERKEZ’e bu verilerin silinmesi için gerekli bilgilendirmeyi en geç 5 iş günü içinde yapacağını, aksi halde kendisine MERKEZ’in maruz kalabileceği her türlü zararı derhal tazmin edeceğini,

5.1.5.   Kanun uyarınca uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik Kanun ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından belirlenmiş olan ve ileride belirlenebilecek olan gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri aldığını ve aynı zamanda MERKEZ’i gerektiği hallerde söz konusu teknik ve idari tedbirlere gereği gibi uyum hususunda bilgilendireceğini,

5.1.6.   MERKEZ’in kendisine aktardığı Kişisel Verileri ancak Genel Hizmet Alım Şartlarının ifası amacıyla ve MERKEZ’in talimatlarına uygun olarak işleyeceklerini ve verilerin korunmasına ilişkin mevzuatta öngörülmüş uygun tedbirleri alacaklarını; bu yönde çalıştırdığı kişileri gereği gibi bilgilendirdiğini;

5.1.7.   Kişisel Verilere ilişkin gizlilik yükümlülüğünün işbu Genel Hizmet Alım Şartlarının sona ermesinden sonra da süresiz olarak devam edeceğini;

5.1.8.  İşbu Genel Hizmet Alım Şartlarının herhangi bir nedenle sona ermesi veya MERKEZ’in  talebi üzerine yahut ilgili kişinin Kişisel Verilerin silinmesine dair talebi olması halinde, MERKEZ’in yazılı talimatına uygun şekilde Kişisel Verileri sileceğini, imha edeceğini ya da anonim hale getireceğini ve söz konusu işlemi gösterir belgeleri MERKEZ’e ibraz edeceğini; bu kayıtları mevzuat gereği en az 3 yıl süreyle saklayacağını,

5.1.9.   Kişisel Verilerin MERKEZ’in yazılı onayı olmadan başka bir sisteme, üçüncü kişilere ve yurt dışına aktarılmasına sebep olmayacağını,

5.1.10. İşbu maddede sayılan hususlara aykırılığın işbu Genel Hizmet Alım Şartlarının esaslı ihlali sayılacağını ve  MERKEZ açısından haklı ve derhal fesih sebebi teşkil edeceğini, bu gibi bir aykırılık sebebiyle ya da Kişisel Verilerin işlenmesi ya da aktarımından kaynaklanan herhangi bir sebeple MERKEZ’in maruz kalabileceği idari veya hukuki yaptırım, dava, talep dâhil ve bunlarla sınırlı olmaksızın bilumum zararı derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini, kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

6. MÜCBİR SEBEPLER

6.1.  İşbu Genel Hizmet Alım Şartları kapsamında mücbir sebep olarak ileri sürülebilecek haller aşağıda belirtilmektedir:

►     Doğal afet,

►     Salgın/Pandemi,

►     Savaş ve işgal hali,

►     Terör olayları,

►     Boykotlar ve genel grevler,

►     Kanunlar, tüzükler, kurallar,

►     Altyapı kaynaklı arızalar,

►     İthalat kısıtlamaları,

►     Tarafların üzerinde mutabık kaldığı diğer durdurulamayan ve öngörülemeyen olaylar.

6.2.  Mücbir sebep durumundan etkilenen Taraf, mücbir sebep olduğunu iddia ettiği oluşumu ve hizmet üzerine etkisini diğer Tarafa derhal yazılı olarak bildirecektir.

6.3.  Söz konusu olaydan ve/veya dış güçten etkilenen Taraf, söz konusu olaydan etkilendiği kadar ifa edememekten dolayı sorumlu tutulmayacaktır. Ancak, mücbir sebep halinin 30 (otuz) günü geçmesi halinde, Taraflar herhangi bir ihbar ve/veya ihtara gerek kalmaksızın işbu Genel Hizmet Alım Koşulları dokümanını tek taraflı feshetme hakkını haizdir. Böyle bir fesih halinde Madde 7 hükümleri uygulanır.

 

7. SÜRE VE FESİH

7.1.  İşbu Genel Hizmet Alım Koşulları, onaylanıp MERKEZ’e gönderildiği tarihten, teklif talebinin uygun görülmeyen MÜŞTERİLER için ilgili bilgilendirmenin kendisine yapıldığı tarihe, teklif talebi uygun görülen MÜŞTERİLER için Çıktıların MÜŞTERİ’ye teslim edildiği tarihe kadar geçerlidir. Taraflar herhangi bir zamanda, diğer Taraf’a 15 (onbeş) takvim günü önceden yazılı ihbarda bulunarak bu Genel Hizmet Alım Koşullarını sona erme tarihinden önce herhangi bir sebep göstermeksizin feshedebilir. Böyle bir durumda, fesih tarihine kadar ifa edilen Hizmetlere ilişkin bedeller MERKEZ tarafından MÜŞTERİ’ye fatura edilir.

7.2.  Taraflardan herhangi birinin işbu Genel Hizmet Alım Koşulları’nda belirlenen yükümlülüğünü ihlali halinde, ihlali gerçekleştirilen Taraf’a verilecek 15(on beş) gün içinde anılan ihlalin giderilmemesi halinde ihlale maruz kalan Taraf işbu Genel Hizmet Alım Koşulları’nı derhal feshedebilir.

7.3.  Ayrıca aşağıdaki hallerden birinin varlığı MERKEZ tarafından işbu Genel Hizmet Alım Koşullarının derhal feshi hakkı teşkil eder:

  • MÜŞTERİ’nin Sözleşme’nin devamını imkansız kılması
  • MÜŞTERİ’nin tasfiyesi, iflası, konkordato, borç ödemede acze düşmesi (MÜŞTERİ’nin borçlusu bulunduğu kambiyo senetlerinden dolayı ödememe protestosuna muhatap kalması durumunda protestoyu kaldırmaması veya kesinleşmiş icrai takibata rağmen bu takibatı kaldırmaması halleri "borç ödemede acze düşme" olarak kabul edilir.)

Yukarıdaki hallerden birinin varlığı sebebiyle işbu Genel Hizmet Alım Koşulları’nın MERKEZ tarafından feshi halinde MÜŞTERİ’nin bu fesih dolayısıyla herhangi bir nam altında (tazminat, vb.) ödeme talep etme hakkı bulunmamaktadır.

7.4.  6550 sayılı Kanun ve ilgili yönetmelik gereği; MERKEZ’in araştırma altyapısı olarak yeterliğinin iptal edilmesi halinde, işbu Genel Hizmet Alım Koşulları dokümanı yeterlik iptal kararının yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla kendiliğinden sona ermiş sayılacaktır. MERKEZ’in yeterliliğin iptali halinde karşı Tarafa herhangi bir tazminat, gecikme bedeli ve benzer şekilde ödeme yapma yükümlülüğünde olmayacaktır. Ancak iptale kadar tamamlanan ve teslim edilen işlerin bedeli MÜŞTERİ tarafından ödenecektir.

 

8. DEVİR

8.1.  MÜŞTERİ MERKEZ’in yazılı izini olmaksızın işbu Genel Hizmet Alım Şartları dokümanını ve bundan doğan hak, alacak ve borçlarını üçüncü kişilere devir ve temlik edemez.

8.2.  MERKEZ, MÜŞTERİ tarafından uygun görülmesi halinde talep edilen Hizmetlerin bir kısmının ifasını Madde 1.2.2 uyarınca üçüncü bir tarafa devredebilir.

 

9. DİĞER HÜKÜMLER

9.1.  İşbu Genel Hizmet Alım Koşulları, teklif dokümanı ve spesifikasyon belirtir nitelikte diğer dokümanlar ile birlikte Taraflar arasında hizmet anlaşmasını oluşturmaktadır.

9.2.  İşbu Genel Hizmet Alım Koşulları dokümanının herhangi bir maddesi Tarafların yazılı mutabakatı olmaksızın değiştirilemez, ihmal edilemez.

9.3.  MÜŞTERİ’nin kusuru sebebiyle MERKEZ’in uğrayacağı her türlü zarar ve ziyanı MÜŞTERİ derhal tazmin edecektir.

9.4.  Taraflar aralarında çıkacak her türlü uyuşmazlıkta MERKEZ’in kayıt ve belgelerinin esas olacağını ve uyuşmazlıkların bunlara dayalı olarak çözümleneceğini, MÜŞTERİ bunlara karşı her türlü itiraz hakkından peşinen feragat ettiğini ve MERKEZ’in kayıtlarının kesin delil teşkil edeceğini kabul ve beyan eder.

9.5.  MÜŞTERİ’nin üçüncü kişilere olan sözleşmesel veya hukuki sorumlulukları MERKEZ için herhangi bir sorumluluk doğurmaz. MÜŞTERİ’nin, yürütmekte olduğu projeler/hizmetler kapsamında üçüncü kişilere sağlamayı taahhüt ettiği isterlerin  MERKEZ tarafından teslim edilen Çıktılar ile sağlanamamasından MERKEZ hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

 

10. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

10.1.     İşbu Genel Hizmet Alım Koşullarının yorumundan ve uygulanmasından doğacak tüm anlaşmazlıklar karşılıklı müzakereler yolu ile çözülmeye çalışılacak, çözülemeyen bütün anlaşmazlıklara bakmaya Ankara Mahkeme ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.

 

İşbu 10 (on) maddeden ibaret Genel Hizmet Alım Koşulları ve bu koşullar içerisindeki değişiklik ve/veya güncellemeler, MÜŞTERİ’nin teklif talebini MERKEZ’e ilettiği andan itibaren kabul edilmiş sayılır.

 

 


Son Güncelleme:
24/04/2024 - 16:39